wyprzedaż żyrandoli

Jak prawidłowo wyprzedawać żyrandole?

Sprzedaż produktów oświetleniowych nie jest łatwym zadaniem. Sprzedawca musi być w stanie odpowiedzieć na wszelkie pytania od klientów i promować produkt dobrze. Przyjrzyjmy się zatem, co powinien wiedzieć kierownik sprzedaży w sklepie oświetleniowym.

Co sprzedawca żyrandoli musi wiedzieć o produkcie?

Niewiele osób często zmienia oprawy oświetleniowe w swoim mieszkaniu. Oprawy oświetleniowe kupowane są zazwyczaj na wiele lat, dlatego nie dziwi fakt, że klienci dokonują starannego wyboru szukając okazji takich jak wyprzedaż żyrandoli. Kompetentny menedżer sprzedaży żyrandoli musi znać tajemnice handlowe, które pomogą mu udzielić wyczerpujących odpowiedzi na pytania klientów.

wyprzedaż żyrandoli

Który typ żyrandola jest lepszy?

Jeśli sklep posiada szeroką gamę żyrandoli, sprzedawca musi znać nie tylko nazwę każdego modelu, ale także być w stanie wyjaśnić funkcję tego czy innego elementu wyposażenia. Często klientowi trzeba pokazać różnicę i cechy armatury. Na przykład, żyrandole są źródłem głównego światła, kinkiety i lampy podłogowe zapewniają dodatkowe oświetlenie. 

Jaka moc żyrandola jest potrzebna?

Klienci często pytają, jaka moc żarówki jest potrzebna do oświetlenia danej powierzchni. Oczywiście, sprzedawca powinien być w stanie odpowiedzieć na to pytanie. Zarządca wie, że niezbędna moc zależy od przeznaczenia pomieszczenia. Dla każdego pomieszczenia istnieją przecież wymagania dotyczące natężenia oświetlenia. Dla kuchni i pokoju dziennego optymalna moc to 20 watów na metr kwadratowy; dla łazienki, pokoju dziecięcego i biura – 15-18 watów na metr kwadratowy; a dla sypialni – 10-12 watów na metr kwadratowy.